Arbella bu yılın birinci yarısında mevcut ihracat hacmini müdafaa maksadı doğrultusunda yatırımlarını artırırken, üretim kapasitesini de yeni sınırlarla güçlendirdi. Bu kapsamda hayata geçirilen teknolojik yatırımlar sayesinde hem üretim verimliliği hem de pazar çeşitliliğinde değerli adımlar atan Arbella, bu sayede küresel pazardaki rekabet gücünü artırmış oldu.
300 bin tonluk üretim kapasitesi bulunuyor
Üretiminin tamamını Mersin’de gerçekleştiren Arbella, 350 dönüm üzere geniş bir arazi üzerine kurulu tesisinde yıllık 300 bin tonu aşan üretim kapasitesiyle faaliyet gösteriyor. Hala eserlerini 100 ülkeye ulaştıran Arbella, dünya standartlarına uygun ve son teknolojiyle donatılmış üretim altyapısını ise yatırımlarla güçlendiriyor.
2025 yılında devreye aldıkları yeni üretim çizgileriyle birlikte kapasitelerini yüzde 40 artırdıkları bilgisini veren Durum Besin CEO’su Gülçin Arslan Hazar, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bugün prestijiyle Arbella markası altında Güney Kore, Almanya, İngiltere, Brezilya ve Kanada dahil 100 ülkeye ihracat yapıyoruz. En çok ihracat yaptığımız ülkeler içinde Japonya dikkat çeken bir örnektir. Zira Japonya birebir vakitte kalite beklentisi yüksek ülkeler ortasında başı çekiyor. Hasebiyle yalnızca eser kalitesi değil, üretim sisteminiz, kullanılan sınırlar ve fabrika şartları da bu pazara hizmet verebilmek için yüksek kalitede olmalı. Bu muvaffakiyet, kalite odaklı üretim anlayışımız ve tüketici memnuniyetine verdiğimiz kıymet sayesinde elde edildi.”
“İnovatif eserlerle fark yaratıyoruz”
Gülçin Arslan Hazar, iç piyasa ehemmiyet verdikleri kadar ihracat yaptıkları her bir ülkeyi farklı ayrı değerlendirdiklerine atıfta bulundu. Pazardaki beklentileri, muhtaçlık ve talepleri nitelikli bir biçimde tahlil etmenin, küresel pazarın nabzını tutabilmenin, ülkesel bazlı gelişmeleri sıkı takip edebilmenin genişleme stratejilerinin odağında yer aldığını vurgulayan Hazar, “Bu pazarlar için lokal gereksinimlere yönelik eser geliştirme, güçlü distribütör ağları kurma ve pazara yönelik bir strateji oluşturup, dağıtım ağımızı bu stratejiye nazaran geliştirerek, etkinliğimizi arttırmak istiyoruz.
Her ülkenin tüketicilerinin muhtaçlık ve taleplerini değerlendiriyor, sahip olduğumuz uzmanlığın, tecrübenin ve ileri teknolojimizin de bu gereksinim ve taleplerin tamamına karşılık verebilecek düzeyde olmasını sağlıyoruz. Başarımızın temelini de bu oluşturuyor. Ayrıyeten, bu bölgelerdeki fuarlara katılarak marka bilinirliğimizi daha da artırmayı planlıyoruz. Bilhassa Avrupa bölgesinde daha aktif olmak ve bu pazardaki hakimiyetimizi arttırmak hedefindeyiz” açıklamasında bulundu.
“Üretim ve dağıtım tesisi sayısı artacak”
Ar-Ge merkezlerini genişleterek yeni eser geliştirme çalışmalarına sürat kazandırdıklarını vurgulayan Gülçin Arslan Hazar, “ABD, Kanada, Türkiye, Avustralya, Çin, Güney Afrika, Avrupa ve Rusya da olmak üzere 45 adet üretim ve dağıtım tesisimiz mevcut. Yakın vakitte bu tesislerin sayısını artırmak için yatırımlarımızı yaptık” sözlerini kullandı. Gülçin Arslan Hazar, 2025 yılının birinci yarısının ihracat açısından epeyce verimli geçtiğini belirterek şirketin toplam üretiminin yüzde 55’ini ihracata kanalize ettiklerini kaydetti. Avrupa ve Asya pazarlarında dikkat alımlı bir büyüme elde ettiklerine kelamlarına ekleyen Hazar, “Daha birinci yarıdan 2025 gayemizi tamamlamaya çok yaklaştık” dedi.
Kaynak: Dünya


 
         
        